Villa de Leyva - San Gil - Reisverslag uit San Gil, Colombia van Carla Grift - WaarBenJij.nu Villa de Leyva - San Gil - Reisverslag uit San Gil, Colombia van Carla Grift - WaarBenJij.nu

Villa de Leyva - San Gil

Door: Carla

Blijf op de hoogte en volg Carla

25 Juni 2015 | Colombia, San Gil

Een heerlijk relaxed weekend achter de rug in Villa de Leyva. Een beetje koffie drinken, een ijsje, een biertje en wat te eten op z'n tijd, wandelen en veel lezen. Eerste boek is al uit. Zondag met Maria, de eigenaresse van Hostel Rana naar het grootste hotel van het dorp geweest, voor de sauna en de jacuzzi. Daarna de wedstrijd Colombia-Peru gekeken. Teleurstelling was in 1e instantie groot maar sloeg om in grote euforie toen, door de winst van Brazilie, Colombia toch door blijkt te zijn naar de kwartfinale van de Copa America.
Maandag eerst een wandeling naar een skelet van een dino-achtig beest, maar helaas het museum bleek dicht. Daarna de bus gepakt om naar San Gil te gaan. Erg last gehad van mijn gebrek aan vloeiend Spaans. Ik mocht niet in een bus mee die ik echt moest hebben. Was al pissig omdat ik met een grote omweg gereisd ben en dan ook nog stranden in de 'middle of nowhere'.... Gelukkig viel t mee. Toen ik bijna m'n kookpunt had bereikt, kwam de volgende bus. Pfffff, weg relaxed gevoel ;)
San Gil is een bedrijvig stadje, tegen de hellingen van de Andes-uitlopers gebouwd. Enorm steile straten, er is hier zelfs zo'n zig-zag-straatje ala in San Francisco. Dinsdag uitstapje gemaakt naar 'dorpjes terug in de tijd' (Barichara en Guane) deels met de bus, deels in tuktuk. Vandaag een raft gedaan, met een leuke mix groep (USA, Colombia, Frankrijk en ik). Foto's op cd, dus dat moet wachten tot thuis.
Morgen nog een dag hier, dan met de nachtbus naar Cartagena, aan de Caribische kust
Al met al ben ik hier nu ruim een week. Het is een heerlijk vakantieland, lekker goedkoop maar belangrijker met overwegend erg vriendelijke mensen. Eten is goed, hostels druk (soms te) en heel soms mis ik een maatje. Gelukkig is er de whatsapp en wat spelletjes om toch contact met het thuisfront te hebben....

• 25 Juni 2015 - 07:06

Zjuul:

Hola Mujera!
    Wat leuk om je reisverslag te lezen en wat maak je veel mee! Of juist net niet (bus gemist, dinoskelet gemist;)
    Ik denk dat je je Spaans snel oppikt, zoals Barry al zei: "gewoon doorgaan"
    Hasta luego chicitita!

• 25 Juni 2015 - 08:51

Suzie:

Oh die bus.....je hebt nog 3 maanden om te oefenen.....! X

• 25 Juni 2015 - 09:40

Ina:

Hey Hallo, wat heb je al veel ondernomen en meegemaakt, zo te lezen vermaak je je prima.
    Wat gaat de tijd snel alweer een maand op pad.
    Bert wordt maandag weer opgenomen in Utrecht daar gaan ze zijn been onder narcose
    door drukken en komt dan aan een buigmachine te liggen
    Al met al best spannend, maar zoals het nu gaat lukt het ook niet.
    We houden je op de hoogte.
    Heel veel plezier en een dikke kus van ons allen.

• 29 Juni 2015 - 13:37

Olga:

Wat leuk om te horen al je belevenissen!! en die bandana staat je heel goed :)
    hier op provinciehuis hele opleving dossier jeugdzorg met motie (uiteindelijk teruggetrokken) en schriftelijke vragen. Warme belangstelling dus nog steeds. heel veel groeten uit Utrecht. Wij maken ons op voor de Tour de France met 30 graden plus, snik, snik...