San Gil - Cartagena - Reisverslag uit Cartagena, Colombia van Carla Grift - WaarBenJij.nu San Gil - Cartagena - Reisverslag uit Cartagena, Colombia van Carla Grift - WaarBenJij.nu

San Gil - Cartagena

Blijf op de hoogte en volg Carla

29 Juni 2015 | Colombia, Cartagena

Donderdag was m'n laatste dag in San Gil. Op aanraden van Juan, van het hostel, ben ik naar de cascade Juan Curi geweest. Een half uur met de bus, dan een behoorlijk eind omhoog lopen. De wat sportievere mensen gaan helemaal omhoog en komen dan abseilend naar beneden, daar heb ik maar van af gezien ;) T was zeker de moeite waard. Eén groot nadeel van zoveel tijd 'buiten' is dat ik onder de muggenbeten zit. Vreselijke jeuk en ik loop er bij alsof ik de waterpokken op m'n benen heb.
Die avond de nachtbus naar Cartagena genomen. Dat zou ong 15 uur duren, liep iets uit, het werden er 20!! In het begin door erg bergachtig terrein, dus dat schoot niet op en later in een paar files gestaan vanwege werk aan de weg. Het laatste stuk was de chauffeur het ook zat toen we weer in een file terecht kwamen. Hij draaide om en op aanwijzingen van een lokale, meerijdende snoep/drinkenverkoper, zijn we via een behoorlijke omweg toch in Cartagena aangekomen.
Het hostel, Casa Estallon, is 'state of the art'. Net nieuw, mooi ingericht, met binnentuin en zwembadje. Zo nieuw dat de tv bij het zwembad nog niet ingesteld was, dus we konden die avond geen voetbal kijken. Ik ben naar een bruine kroeg in de straat gegaan om daar de hele spannende wedstrijd Argentinie-Colombia te kijken. Helaas ligt Colombia er uit!
Gisteren (zaterdag) een beetje door de oude stad gelopen en wat geshopt. Had bij het inpakken de warmte niet zo goed ingeschat en te weinig shirtjes meegenomen. Vanochtend heb ik op het ticket van m'n roommate met de Hopon-hopoff getourd en ben ik 's middags met de fiets naar het strand gegaan. En heb mezelf op een voetmassage getrakteerd: HEERLIJK! Het Museo Arte Moderno viel wat tegen, de mojito en tapas tijdens happy hour zijn voor herhaling vatbaar.
Ik ga morgen kijken of ik hier een cursus Spaans van een week kan doen. Ik hoop dat ik daarmee wat meer gesprekken kan voeren. Hier lukt het wel met m'n mengeling van spaans, frans en engels, maar of dat overal zo zal zijn ....

  • 29 Juni 2015 - 10:01

    Marielle:

    Hi Carla, het klinkt helemaal super! Wat leuk ook dat je zoveel voetbal kan kijken, dat lijkt me een leuke aansluiting geven met de mensen daar.
    Hier wat nieuws hoe het mij vergaat: vorige week het huis verkocht, boven de vraagprijs! En een nieuw huis gekocht!!
    Dus ik had een lekkere week

  • 29 Juni 2015 - 14:09

    Chandra:

    He Gringa, wat leuk dat je ons zo meeneemt in wat je doet en meemaakt. Lijkt het of je toch nog een beetje dichtbij bent. Het is vandaag alweer twee precies twee weken geleden dat je vertrok. Voetbal in Zuid-Amerika is een ervaring apart, chauffeurs ook :). Hoop dat je niet teveel schietgebedjes hoeft te doen.
    Hanneke, Olga, Rosa en ik zitten op ons vertrouwde plekje in het provinciehuis. Theo zit bij de juristen. Buiten schijnt de zon, het belooft een warme week te worden. Rosa sluit Documentum af, Hanneke en Olga beantwoorden statenvragen en ik bereid m'n laatste stuurgroepoverleg voor. Doe jij het een heel stuk beter!

  • 30 Juni 2015 - 10:33

    Miranda:

    Ha lieve Carla. Wat goed om te lezen dat je het naar je zin hebt. En wat onderneem je ontzettend veel. Leuk om een cursus Spaans te gaan doen, dan kan je met een goed doel een tijdje ergens blijven en een soort van ritme oppakken. Het is dan mooi meegenomen dat je ook betere gesprekken kan voeren.
    In het Nederlandse is alles goed. Vanaf vandaag wordt het tropisch warm in Nederland en gaat het Nationaal hitteplan in werking, dit duurt t/m de Tour de France. Ik ben benieuwd hoe dat uitpakt....
    Geniet!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Colombia, Cartagena

Carla

Ik hou van reizen!

Actief sinds 14 Juni 2015
Verslag gelezen: 446
Totaal aantal bezoekers 14295

Voorgaande reizen:

15 Juni 2015 - 08 Oktober 2015

100 dagen Zuid Amerika

Landen bezocht: