Bogota - Villa de Leyva - Reisverslag uit Villa de Leiva, Colombia van Carla Grift - WaarBenJij.nu Bogota - Villa de Leyva - Reisverslag uit Villa de Leiva, Colombia van Carla Grift - WaarBenJij.nu

Bogota - Villa de Leyva

Blijf op de hoogte en volg Carla

20 Juni 2015 | Colombia, Villa de Leiva

M'n eerste gunstige bericht moet ik helaas een beetje bijstellen. Nacht 2 ( en ook de volgende) vielen tegen vanwege dronken en op pillen levende Amerikanen. De trip naar de de Kathedraal van Zout was leuk. Met een groepje Belgen een dagje op pad geweest. De kathedraal viel wat tegen, iets te veel kermisachtig.
De volgende dag weer een grens verlegd: naar Montserrat en omdat dat een behoorlijke klim zou zijn, heb ik me - geheel tegen m'n gewoonte in - in een soort van kabelbaan naar boven laten brengen. Klamme handen, knikkende knieën, maar wel boven aangekomen. Mooi uitzicht over de stad! Op m'n laatste dag in Bogota een fietstocht met gids gemaakt. Op veel plekken geweest waar ik anders waarschijnlijk niet geweest zou zijn: een foodmarket met proeverij van de meest exotische vruchten, de campus van de nationale universiteit, de hoerenbuurt. Het fietsen door die stad was al een belevenis op zich! Het verkeer is behoorlijk chaotisch maar de gidsen loodsten ons er prima doorheen.
Gisteren vertrokken uit Bogota, met de bus 4 uur rijden naar het noorden, naar Villa de Leyva. Een grote overgang van een stad met 8mln inwoners naar een dorp met 9000!! Het ziet er hier uit alsof de Zorro films hier opgenomen zijn. Het is wel toeristisch, want blijkt een leuk weekendje weg voor de bogotianen te zijn. Vandaag wat gewandeld en tussen het appen, bloggen en fb-en door lekker aan het lezen in de tuin van het hostel: het ultieme onthaasten!

• 20 Juni 2015 - 23:40

Daan:

Hola chica,
    Klinkt goed die avonturen. En fijn dat het ultieme onthaasten al gestart is zo aan het begin van jouw 100 dagen.
    Mucha suerte xx

• 21 Juni 2015 - 10:56

Suzie:

Met een kabelbaan! En ik vond dat fietsen al zo stoer, haha! Respect!

• 22 Juni 2015 - 09:02

Chantal:

Hee Carla, snap je opmerking over het Zorro stadje op basis van je foto. Heb je de dronken Amerikanen achter je kunnen laten? En hoe gaat t met je? Lfs Chantal