Cartagena -Medellin - Reisverslag uit Medellín, Colombia van Carla Grift - WaarBenJij.nu Cartagena -Medellin - Reisverslag uit Medellín, Colombia van Carla Grift - WaarBenJij.nu

Cartagena -Medellin

Blijf op de hoogte en volg Carla

05 Juli 2015 | Colombia, Medellín

Het is nu zaterdag en inmiddels ben ik in Medellin beland. De laatste dagen in Cartagena niet heel veel meer gedaan dan naar het strand, langs de Caribische zee lopen, aan het zwembad van het hostal bijkomen en lekker eten en drinken. Alles uitgeprobeerd: van een garnalencocktail van een strandverkoper tot sushi op Plaza Major in de oude stad, een wereld van verschil in ambiance en prijs, maar allebei enorm lekker! Een cursus in Cartagena lukte niet op deze korte termijn, in Medellin wel, dus donderdagnacht heb ik in de bus daar naar toe doorgebracht. Deze reis ging wel behoorlijk volgens schema (of wen ik aan het Colombiaanse begrip van tijd?). In ieder geval, om 8 uur in de ochtend aangekomen. Het blijkt hier overdag minstens zo warm (33 gr) te zijn als in Cartagena maar 's avonds koelt het wel meer af (naar 20 gr). Vrijdag een beetje bijgeslapen, de buurt verkend, laatste dingen voor de cursus geregeld, een trip op zondag geboekt, afspraakje met een nicht van mijn collega Rosalie die hier in Medellin werkt gemaakt en weer een boek uitgelezen. Het Hostal Lleras Suite ligt midden in een van de drukste uitgaansgebieden, bij Parque Lleras in El Poblado. Het is behoorlijk gehorig, ik hoop dat ik het daar uit hou als ik volgende week in een schema van vroeg opstaan moet. Vannacht wel goed geslapen, m'n kamergenoten in ieder geval niet thuis horen komen.
Nu zit ik achter een biertje in een kroeg naar de finale van de Copa America te kijken: Chili tegen Argentinië, bij rust 0-0. Een biertje later is de eindstand nog steeds 0-0. Omdat het nu de finale is, doen ze nu wel aan verlenging. Niet gescoord dus strafschoppen en die nam Chili beter. Loont toch, het toernooi organiseren. Niet zo zeer deze wedstrijd, maar bij de vorige 2 hebben ze de scheids best wel mee gehad. Maar oké, Argentinie miste 2 penalties....
Morgen dus op excursie, naar een aantal dorpjes in de buurt en een stuwmeer. Van maandag tot en met vrijdag zit ik elke ochtend van 9 tot 2 in de cursus. In de middag organiseren ze dagelijks verschillende activiteiten voor de cursisten, dus ik ben komende week onder de pannen.
Hasta la proxima!
By the way: erg leuk om al jullie reacties te lezen. Is niet erg toch, als ik niet op alle vragen in ga? En als je alle mails zat bent, kan je gewoon uitschrijven en af en toe zelf hier kijken....

  • 05 Juli 2015 - 20:03

    Zjuul:

    whohooo! Goed zeg cursus! En vroeg opstaan...? Niet echt vacaciones maar wel echt strak!
    Aldus succes! De tour in Utereg was in de regen (haha) en in Amsterdam viel de hitte mee geloof ik (ik was de stad uit:)
    Ik ga medelijden ff googlemappen nu. Adios gringa!!

  • 05 Juli 2015 - 20:05

    Zjuul:

    Medelijden =medelin

  • 06 Juli 2015 - 16:43

    Olga:

    Wow Carla, wat onderneem je toch veel! en tegelijkertijd lekker relaxen en lokale specialiteiten tot je nemen :) En wat goed om je Spaans nog wat extra onder de knie te krijgen. Ik denk dat je straks gaat dromen in die taal, let maar op!
    Hier volop in de Tour gezeten, eerste rang. Was heel gezellig en kon het goed zien. Voor de kinderen de reclamekaravaan natuurlijk extra leuk. Met levensgrote Nijntjes op de auto's. Verder nog volop zon hier. Groeten uit Utrecht!

  • 07 Juli 2015 - 19:06

    Hanneke:

    hallo Carla

    com esta?
    spreek je al vloeiend Spaans? je verhalen ademen een combinatie van avontuurlijk en vertrouwd. volgens mij heb je tot nu een goed evenwicht hiertussen gevonden. ik blijf het een dappere onderneming vinden en ben benieuwd wat het je - naast een fantastische ervaring - nog meer gaat brengen als je terug bent (als je al terug komt????). hier net een weekend tour gehad. ook een mooie ervaring. was zomaar trots op Utrecht. je bent vast niet met het werk bezig, maar toch even een update. had gesolliciteerd bij griffie (mede op advies van jou), maar ben het niet geworden, Erwin Brok wel. we hebben vragen van de SP en een WOB verzoek over rapport kindermisbruik van een ouder die zelf verdachte is. zo zie je maar: ook wij maken van alles mee :). liefs hanneke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Colombia, Medellín

Carla

Ik hou van reizen!

Actief sinds 14 Juni 2015
Verslag gelezen: 401
Totaal aantal bezoekers 14270

Voorgaande reizen:

15 Juni 2015 - 08 Oktober 2015

100 dagen Zuid Amerika

Landen bezocht: