Medellin - Reisverslag uit Medellín, Colombia van Carla Grift - WaarBenJij.nu Medellin - Reisverslag uit Medellín, Colombia van Carla Grift - WaarBenJij.nu

Medellin

Blijf op de hoogte en volg Carla

10 Juli 2015 | Colombia, Medellín

Ik ben nu een week in Medellin, de 2e stad van Colombia. Het is een enorme stad, die aan alle kanten tegen een bergrug aan is gebouwd. De stad heeft meerdere stadscentra, ik zit in een hostel in een van de meest, vooral bij de wat jongere vakantiegangers, geliefde uitgaansgebieden. In het weekend komt er een tsunami van geluid uit alle panden. In veel gebouwen zitten meerdere drink-, eet- en/of danstenten, elk met een eigen dj en met een open voorpui. Giga herrie, dus! Is eigenlijk meer iets voor Rik en Jochem dan voor mij ;)
Ik denk dat ik wel het rustigste hostel uitgekozen heb, de anderen hier in de straat doen zelf druk mee in het produceren van al die herrie. Maar ach, m'n cursus is op loopafstand, het hostel net nieuw, het bed ligt prima en m'n kamergenoten zijn vrij rustig. Goed te doen dus!
De cursus is net afgerond, mi español es muy bueno ahora. Ik zat in een leuke groep, met mensen van overal vandaan: VS, Maleisie, Zwitserland, Australie, Nw Zeeland en NL. Met een aantal ook dingen na de cursus gedaan, bijv eten en op graffittitour, een rondleiding door ėėn van de vroeger beruchtste wijken, tegen een vrij steile berghelling aan gebouwd. Mooie plaatjes en een goed verhaal van de gids!
Verder na de les bijna dagelijks door verschillende delen van de stad gesjouwd, oa voor de afspraak met Jacomien (eindelijk weer eens Nederlands praten, erg gezellig!) en naar Parque Arví. Om daar te komen moest ik toch echt in de kabelbaan. In het begin doodeng, vooral omdat het best hard waaide. Ik moet zeggen, na een tijdje wende het. Maar of ik dit nu vaker ga doen .... eens per 30-35 jaar is prima, toch? HAHA
Morgenochtend vertrek ik uit Medellin en ga ik de natuur in. Echt aan toe na deze week! Eerst 2 dagen naar Nationaal Park Rio Claro, een uurtje of 3 rijden richting Bogotá. Lekker luxe, in een hotel met zwembad en een kamer met eigen badkamer, en dat voor mij alleen!! nou ja, die kamer dan, niet het hele hotel ... Daarna verder naar het zuiden, naar Salento. Dat is zo'n beetje het centrum van de koffieplantages. Dan wel weer in een hostel...

  • 11 Juli 2015 - 08:39

    Suzie:

    Wat hoog zeg, die kabelbaan! Goed gedaan wijffie!

  • 11 Juli 2015 - 15:00

    Zjuul:

    wat is retestoer in het spaans??? want dat ben je!
    Straks lekker het groen in, of het dan rustiger is is de vraag. Het oerwoud kan een kabaal zijn avonds en snachts (cicades?). Hebbie al cavia op? Hoe is het eten aldaar? ''muchos munchen''?

  • 11 Juli 2015 - 15:04

    Zjuul:

    Estas dura!!!

  • 11 Juli 2015 - 15:05

    Zjuul:

    no, estes muy muy muy dura!! :)

  • 11 Juli 2015 - 17:52

    Stefanie:

    Hee Carla,

    spannende dingen zeg! Fijn dat je de natuur ingaat, geniet ervan :)

  • 12 Juli 2015 - 13:15

    Hennie:

    Carla geniet ervan have fun!!

  • 14 Juli 2015 - 10:59

    Olga:

    lekker zo'n stad, helemaal hip, die carla!
    en leuk dat je spaans ook nog weer beter is geworden.
    hier aftellen ri vakanties.

  • 16 Juli 2015 - 10:26

    Chandra:

    Hé avonturier, wat leuk al die verslagen en foto's! Kunnen we een beetje met je mee reizen. Kabelbaan zag er inderdaad spannend uit. Misschien komt die luchtballon nu toch een beetje meer in beeld. :) In provinciehuis wordt het steeds rustiger. Alleen Miranda en ik zijn nog aan het werk. Na dagen regen, vandaag weer zon. En vanaf dit weekend de Parade. Kortom: ook hier enig vermaak. maar niet zo leuk als bij jou.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Colombia, Medellín

Carla

Ik hou van reizen!

Actief sinds 14 Juni 2015
Verslag gelezen: 463
Totaal aantal bezoekers 14253

Voorgaande reizen:

15 Juni 2015 - 08 Oktober 2015

100 dagen Zuid Amerika

Landen bezocht: